VÁLSÁG A FELSŐOKTATÁSBAN?
Aki nem tud változtatni a gondolkodásán újra meg újra zsákutcába kerül. A látszat megoldások miatt folyamatosan nőnek a megoldásra váró problémák. Ez jellemzi azokat akik a válság egy-egy jelére reagálnak, ahelyett, hogy a folyamatot javítanák.
Mindössze a megoldáson kell gondolkodni nem pedig azon, hogy miért nem tudjuk elvégezni a feladatot. A tanulók igényeit megismerve a tanárok igényeire is nyitottnak kell lenni, mert a helyzet összetett. Az oktatási kormányzat, az egyetem, a tanárok és a tanulók részére szóló megoldás együttműködést követel. Gondolkodjunk és cselekedjünk együtt!
Aki attól fél, hogy az állam által finanszírozott oktatást a tanulók kólföldön hasznosítják azoknak elment az eszük.
Milyen perspektívát találnak a diákok Magyarországon?
Munkanélküliekké válhatnak?
Olyan megoldást biztosít a MARMIN fejlesztési rendszer, ami fejlődést biztosít a tanároknak és a tanulóknak, ráadásul nemzetközi keretek között is jövedelemtermelővé változtathatjuk a képzést.
Aki nem fél attól, hogy elsők lehetünk Európában (vagy a világon) azok felhagynak a hagyományos "ki nyer, ki veszít" játszmákkal. Nem a tüntetés a megoldás, hanem a tárgyalóasztal, de azok üljenek az asztal mellé, akik kompetensek a megoldások kidolgozásában. Ne csak néhány hónapra keressük a megoldást, hanem évekre.A globális gazdaságban az élbolyban van a helyünk legalább is ami a magyar tudásbázist illeti. Panaszkodó nép maradunk vagy sikerorientáltak?
Kattintson a www.kompetencia.hu linkre.
hALLGASSA MEG A VITÁRÓL SZÓLÓ ELŐADÁST:
http://videotorium.hu/hu/recordings/details/3159,Alternativ_vitarendezesi_eljarasok